Saturday, September 24, 2016

Tsumamizaiku Home Decor Crane and Shochikubai - Hiasan Dinding Tsumamizaiku Bangau

No comments:
Today is my friend's wedding day. So, yesterday, very yesterday I made this (collaboration with my 3 other friends who was confused about the gift and finally decided to make this last minute gift hehee.. >_< ).

Hari ini hari pernikahan temanku. Dia sesama penyuka kimono dan Jepang. Jadi ceritanya kemarin itu, iya kemarin banget saya bikin kado buat dia (kolaborasi sama tiga teman lain sih soalnya kami kebingungan mau ngasih kado apa. Ya udah aku buat ini aja di saat-saat terakhir hehe.. >_<)




I'm so happy with the result. Crane is a symbol of longevity and and good luck. Well, without any disrespect, I didn't actually believe it. I just think that crane is cool-looking (Yes. I'm watching at you, Tsurumaru Kuninaga! >_<). While shochikubai (plum blossom, bamboo leaves, and pine) are symbol of resilience.

Alhamdulilaaah! Suka banget sama hasil akhirnya! Semoga penerima juga suka ya. Bangau itu simbol usia panjang dan keberuntungan. Tapi, tanpa mengurangi rasa hormat, aku sih gak percaya. Aku tahunya bangau itu keren aja hihi (Yeees Tsurumaru Kuninaga, itu kamu nak!). Sedangkan shochikubai (bunga plum, bambu, dan pinus) adalah simbol kesabaran dan ketahanan.

Sekiaaaan~ :)

~ Irumi March on Instagram

Friday, September 23, 2016

Tsumamizaiku Home Decor - Hiasan Sakura

No comments:
A friend's sister was in a search for an unusual gift for her friend's wedding. So my friend reccomended me to her. After browsing trough my past works, she decided to have commission from me. She wanted a decorated photo frame.

Beberapa hari yang lalu adiknya teman lagi mencari kado pernikahan yang unik yang gak bisa ditemukan di tempat lain. Jadi temanku merekomendasikan aku padanya. Setelah melihat-lihat produk yang pernah aku buat, akhirnya dia memilih frame hias untuk kadonya.

Since I think sakura is the popular motif, I choose this particular flowers. Long story short, here it is the result. I made it entirely with chirimen, handpainted on the pink area.

Aku pilih sakura karena kayaknya sakura adalah motif yang populer. Pendek cerita, inilah hasilnya! Bahannya semua chirimen yang diberi cat warna pink di ujung mahkota bunganya.





That white area is where you stick the photo. Alhamdulillaah, so glad I made it in time, because I wasn't feeling well at that time. :(

Area putih itu tempat menempelkan foto. Alhamdulillaah, selesai tepat waktu, padahal waktu itu lagi gak enak badan. :( Sekiaaan~

~ Irumi March on Instagram

Friday, September 25, 2015

Kimono for Blythe Again

No comments:
Commission for Miss MP. Kimono for Blythe (22 cm doll) and some new patterns.




~ Irumi March on Instagram

P.S: The watermark says Tonei Kawaii. That's my old username, btw.

Sunday, May 3, 2015

Kimono for Blythe - Chirimen Yabane Pattern

No comments:
Another kimono for Blythe doll! This time it is chirimen fabric with yabane pattern. I enjoy making there stuff!




~ Irumi March on Instagram